Eerste paar dagen in Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jiske Boots - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jiske Boots - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Australië

Blijf op de hoogte en volg Jiske

31 Januari 2015 | Australië, Brisbane

Lieve iedereen,

Na veel leuke afscheidsdinertjes, een surpriseparty van m'n lieve vrienden en vriendinnen en een leuk familiefeest was het eindelijk tijd om te gaan.

Zondagavond pas klaar met koffers inpakken, en besefte nog lang niet dat ik weg ging. Maandag ochtend kwamen m'n vriendinnetjes me nog uitzwaaien en ben ik zelf naar Schiphol gereden met mijn ouders, mijn zusje en Ella. Toen moest ik echt afscheid nemen en liep ik na een paar traantjes met m'n zware backpack en koffer naar de gate. Gelukkig kon ik alle vluchten makkelijk vinden. Ik vloog van Nederland naar Dubai, daar ontmoette ik een Somalisch meisje die in Brisbane woont en op vakantie was in Duabai. Zij reisde ook alleen, dus besloten we om samen te reizen. Ook nog kunnen regelen dat we naast elkaar konden zitten. Van Dubai vloog ik naar Singapore en van Singapore naar Brisbane.

Na een lange reis van 25 uur kwam ik eindelijk aan op Brisbane airport. Daar werd ik opgehaald met een busje en naar mijn Hostel gebracht. Ik kwam daar midden in de nacht aan en was moe van de lange reis, dus meteen m'n bedje ingedoken. Ik sliep daar met twee Zuid-Koreaanse meisjes op de kamer die ik de volgende dag ontmoette. Die dag zijn we met z'n drieën de stad in gegaan en hebben we geshopt. 's Avonds spaghetti gekookt in de keuken van het Hostel met een mooi uitzicht over heel de stad. En met de meisjes een drankje gedaan in een cafeetje.

Donderdag moest ik het Hostel uit en ging ik naar mijn gastgezin. Ik had met Paige (de 19 jarige zus van Jack) afgesproken in de stad en vanuit daar zijn we doorgereden naar huis. Meteen m'n koffers uitgepakt en m'n nieuwe kamertje ingericht. 's Avonds ontmoette ik de rest van de familie tijdens het avondeten. Met een lekker wijntje erbij om te vieren dat ik er was!

De dag erna was ik met Paige en Jack en hebben we de buurt een beetje verkend en ik het park gespeeld. Zaterdag ben ik naar Australia Zoo gegaan met een meisjes die ik via een facebookpagina heb leren kennen. Krokodillen show gezien en kangoeroes en koala's geknuffeld en gevoerd. Zo lief! In de avond ben ik gezellig gaan uiteten met de dochters, Paige en Kiara.

Heb het nu heel erg naar m'n zin. De eerste dagen was het even wennen , maar begin mijn plekje nu te vinden.

  • 31 Januari 2015 - 14:28

    Jeroen:

    Deze blog bookmark ik! Fijn dat de reis goed is gegaan, ben benieuwd naar al je belevenissen. Dikke kus, pxpx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jiske

Je kan me volgen tijdens mijn avontuur in Australië.

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 4142

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 19 Augustus 2015

Au pair in Brisbane

Landen bezocht: